Oefeningen

Ontspanningsoefeningen
Op deze pagina kun je ontspanningsoefeningen beluisteren en vervolgens zelf uitproberen. De oefeningen zijn simpel en leren je op snelle wijze te ontspannen en/of te concentreren.

Probeer de oefeningen en kijk welke het beste werkt. Mocht er een situatie komen waarin je je extra wilt kunnen concentreren of ontspannen, pas dan die oefening toe.


De oefeningen

Ademhalingsoefening

Ontspanningsoefeningen

Visualisatie oefening

Mindfulness oefeningen
Mindfulness kan een rustpunt zijn in de drukke agenda, de focus kan liggen op contact met jezelf maken en ontspanning. Mindfulness leert je om te gaan met de wereld van gedachten, gevoelens in je lijf en de emoties. ‘Je kunt de golven je laten overspoelen, maar je kunt ook leren surfen’!

Waarom Mindfulness?

  • geeft energie, ontlading en ontspanning in drukke tijden.
  • verbetert de concentratie en het zelfvertrouwen waardoor studeren makkelijker gaat.
  • je leert jezelf beter kennen: wat voel je, wat wil je, waar liggen je grenzen en hoe geef je die aan?
  • maakt je lichaam soepel en sterk
  • het leert je in het hier en nu te genieten

De oefeningen

Oefening ‘spagettitest’

Oefening ‘observeren van de adem’